reklama

Noc v Tatrách

Nepublikoval som nič už vyše roka, no tentokrát som musel. Silný zážitok z Tatier, pár fotiek, moje dojmy. To všetko a kopu smajlíkov k tomu nájdete v krátkom článočku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Ranné zora vo Veľkej Studenej doline
Ranné zora vo Veľkej Studenej doline (zdroj: Ivo Sčensný)

Bol pondelok večer a ja som sa práve vrátil z kúpaliska v SnV. Parádne vychillovaný som došiel domov niečo po šiestej, vyvalil sa do kresla a zapol notes. Hodil som očkom z okna na slnko, ktoré si pomaly ale isto klesalo k horizontu, druhé oko som hodil na Tatry a v tom ....som dostal bláznivý nápad. :) Rýchlo som naťukal www.shmu.sk preklikal sa na Vysoké Tatry. Pršať malo najskôr ďalší deň poobede. Viac mi netrebalo. Na fejs som hodil status, či sa niekto nepridá, ale ako vždy, všetci kamoši boli leniví. :( Tak som ešte rýchlo pozrel CéPé.sk našiel si elku do Smokovca 19.27 a začal baliť. Nejaké náhradné triko, mikina, bunda, karimatka, spacák, čelovka a lekárnička. Chcel som si vziať ešte rezne a knihu, ale ako vždy, najdôležitejšie veci som nechal doma (rezne v mikrovlnke, knihu vedľa ruksaku :)). Obul som vybramky a vyrazil... Po ceste električkou slnko akurát zachádzalo za hrebeň Gerlachu. Pekný pohľad.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Zo Smokovca som vyrazil 10 minút pred ôsmou. Vyletel som na Hrebienok a už som si to šlapal smer Veľká Studená. Večer sám v lese... viete ako, nebolo mi šetko jedno :D ...tak som si pobežal. Akonáhle som však vyšiel nad pásmo lesa, vytiahol som môj smiešny digitál, založil čelovku na hlavu a úsmev na pery. =:o)

Obrázok blogu

Pár fotiek večernej doliny.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Šlapal som ďalej, snažil sa odfotiť večerný potok, (bez poriadneho foťáku a statívu sa však moje večerné fotky stále končia len pri snahe....) Už som bol pri zbojničke. Pozdravil som partiu blavákov, čo stála vonku a čumela na hviezdy, ale nedostal som nazad ani buuuu. Pomyslel som si o nich svoje a šiel ďalej. Pôvodný plán bol vyjsť na Svišťák, ale keďže som tam ešte nebol, tma vonku sa dala krájať a moja čelovka pofiderne blikala, rozhodol som sa, že sa rozvalím niekde na kameni dolu v doline.. a po chvíľke hľadania som našiel vcelku príjemný kameň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bolo pár minút po desiatej, zavolal som domov, že som oukej. Chcel som sa najesť, ale nebolo čoho. =) Chvíľku som sedel, len tak sám, v tichu a v tme, pozeral som na hviezdy.. jedna padla.. želal som si... ;o) Potom mi však prišlo smutno a začal som vyvolávať kamarátom... to jediné mi tam hore chýbalo k dokonalému šťastiu.. kamoši, aspoň jeden... (no dobre ten a ešte prašan a moje lyžiny, aby to bolo úplne dokonalé :)) Keď ma už všetci mali plné zuby, začal som si chystať vankúš (krásny plochý kameň) a tiež som si postavil malú podperu pod nohy, aby som v noci neušiel, keďže kameň bol trošku šikmý. Asi 20 minút som bojoval so spacákom, na ktorom sa mi zasekol zips. =) Z boja som vyšiel víťazne, len s malou ujmou na psychike =;-D Ľahol som si, no nedalo sa mi zaspať. Tak som začal rátať koľko padne hviezd dokým zaspím (nakoniec ich tuším bolo 18). Škoda, že sa to nedá odfotiť, alebo to je možno dobre, pretože by to mal každý zažiť sám. Stojí to za to... Príroda však zrejme nechcela, aby som zaspal tak skoro, pretože spoza hrebeňa Prostredného hrotu vyliezol mesiac a svietil mi rovno do očí... tak som teda opäť vyliezol a nafotil ešte nejaké capinky s dlhou uzávierkou a svetlom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A aj keď som nakoniec zaspal, nespal som úplne, asi to má človek v sebe, ak spí sám v divočine, stále aspoň na jedno oko bdie (alebo to bolo tým kamenným vankúšom teraz neviem. :))

Obrázok blogu

Budík som si nastavil na pol piatu, lebo som chcel fotiť východ slnka. Ale keď zazvonil, otvoril som oko a videl, že slnko je ešte ďaleko, odložil som ho o 10 minút a „spal“ ďalej. Takto sa to opakovalo ešte raz. Môj ranný rituál tak bol zachovaný aj vysoko v horách na kameňoch. Musel som sa sám sebe zasmiať. :) Keď som konečne vyliezol zo spacáku zažil som asi to najkrajšie prebudenie v živote. Ani nie 5 metrov odo mňa si kamzík flegmaticky požúvaval trávičku a pozeral rovno na mňa. Akonáhle som však začal šmátrať v ruksaku po foťáku, zlakol sa a ušiel...Vravel som si škoda, no to som ešte netušil, že za pár okamihov bude späť a privedie si celú rodinku. :) Veď niekde okolo by mali byť aj obrázky. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ráno však bola riadna kosa a tak som sa musel začať hýbať. Narval som spacák do obalu (aj vy to robíte tak radi? :D) a už som si to fičal ďalej do Veľkej Studenej. Fotil som, lebo to robím rád a čakal, dokým vyjde slnko spoza hrebeňa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Podľa toho ako sa hýbali prvé ranné lúče som si vytipoval miesto, kde mi slniečko vyjde presne v sedle. A ako si tak k nemu šlapem pocítim teplo na zátylku. Otočím sa a podarilo sa, slniečko sa ukazuje presne tam, kde som ho chcel mať. Znovu cvak, cvak.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Otáčam sa. Mierim ku Zbojničke na ranný čajík. Milá slečna za pultíkom, mierne prekvapená, že je niekto hore tak skoro mi k čaju pribalila aj pekný úsmev a hneď bol deň krajší. Tí čo spali na chate, asi ešte spali :) Tak mi to plne vyhovovalo, nemám rád plno turistov v horách :) A keď som si už myslel, že deň nemôže byť lepší, príroda ma zasa raz prekvapila. Až po kosovku totiž so mnou kráčalo stádo kamzíčkov (aj s mini terén-kozičkou:))

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keď sa rozhodli zísť z turistického chodníčka obzrel som sa doľava a uvidel Malý Závrat, odkiaľ šiel môj prvý „freeride“ v živote.

Obrázok blogu

Flashback na zimu pred dvoma rokmi, zasnežená dolina, staré lyžiarky a lyže slalomky :) Žiaden skill, len čistá radosť zo života, zmiešaná zo strachom pri pohľade dolu.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Padol som snáď 10 krát, ale koho to zaujíma? Bolo to úžasné. Tak ako pohľad na tú istú dolinu v lete. Vyzerala celkom inak, na kráse jej to však nič neubralo. Každé obdobie má niečo do seba, pomyslel som si, vysmiaty ako lečo, kráčajúc domov....

P.S. Viem, že to nie je výhovorka, ale so slovenčinou som nemal nič do činenia odkedy som pred rokom zmaturoval, tak prosím o prepáčenie mojej gramatiky.

P.S. 2 Ak by to niekomu vadilo ospravedlňujem sa aj za svoj slang, ku ktorému sa občas uchýlim ;) :)

Ivo Sčensný

Ivo Sčensný

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný chalan, ktorý je súčasne celkom neobyčajný, ako každý jeden z nás. Niektorí hovoria, že som uletený, iní, že som veľké, trápne decko, ja vravím, že som kto som a že mam "fpaži" čo si myslia tí druhí. Zoznam autorových rubrík:  Osobné vecičky:)úvahy o šetkých, šetkom a šadeFotoreportáže

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu